Key West, 1 en 2 augustus 2014 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Els Vanhove - WaarBenJij.nu Key West, 1 en 2 augustus 2014 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Els Vanhove - WaarBenJij.nu

Key West, 1 en 2 augustus 2014

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Key West

Gisteren zijn we om 9 uur uit Key Largo vertrokken om door te reizen naar Key West. Ook dit was weer een prachtige route, langs zoveel eilandjes. Met een paar stops om van het uitzicht te genieten kwamen we rond het middaguur aan in Key West.
Ook hier natuurlijk weer veel zon en tropische temperaturen.

De bagage werd voor ons bij de kamer afgeleverd en wij hebben ons meteen omgekleed om een duik in de zee en het zwembad te nemen. We waren terecht gekomen in een zeer luxe hotel, de bedjes werden voor je klaar gezet, handdoekje werd erop gelegd en als je wilde boorden ze nog een parasol voor je in de grond. Fruitwater kon je pakken zoveel als je wilde, ijsjes, komkommers en verfrissende doekjes werden uitgedeeld. Je hoefde echt niets zelf te doen.
In de middag werden we verrast door een enorme plensbui van een half uur en daarna brak het zonnetje weer door.
's Avonds hebben we in een Italiaans restaurant gegeten, hoe kan het ook anders!

Vandaag zijn Raymond en Glenn eerst de fitnessruimte in gedoken, ook daar liggen handdoeken, appels en water voor je klaar. Dean en ik zijn alvast naar het strand gegaan.
Na het sporten wilde Glenn heel graag gaan vissen. Hengeltje gehuurd, garnalen mee en hij was klaar voor de "grote" vangst. Een medevisser bewaarde de vissen in een netje voor zijn bbq en de vangst van Glenn en Dean ging daar ook naartoe. Een kleine haai, ongeveer 1 meter, had helaas dat netje ook ontdekt. Resultaat, een paar onthoofde vissen en wij hebben nog een haai(tje) kunnen bewonderen.

Ook nu weer hadden we een klein buitje van een minuut of 10 maar voor de vissers was dat geen probleem natuurlijk.
En terwijl ik lekker in het zwembad lag, Glenn zijn laatste visje ving en probeerde deze eruit te halen, kwam dat gezellige haaitje weer voorbij. En voor iedereen het doorhad had Glenn ineens een haai aan zijn hengel. Snel wat foto's gemaakt als bewijsmateriaal en zijn dag kon niet meer stuk. Apetrots natuurlijk!!
In het zwembad mochten we ook nog een leguaan bewonderen, ook zo'n groot beest trouwens.

Vanavond zijn we op zoek gegaan naar die bijzondere begraafplaats, dat moest ik gezien hebben. De bergraafplaats was gesloten en we konden er alleen een rondje omheen lopen. De begraafplaats lag vol met grote graven die allemaal boven de grond lagen, bijzondere stenen en veel Amerikaanse vlaggetjes bij de graven. Hierna zijn we doorgereden naar de Mac Donalds en hebben we genoten van een mooi zonsondergang met aan de hemel weer veel bliksem.

Morgen gaan we vroeg op pad naar Miami, een tripje van ruim 3 uur. Ook in Miami zullen we 2 nachten blijven slapen alvorens wij ons opmaken voor het laatste deel van de reis. Wat gaat het snel voorbij en wat is het tot nu toe een onvergetelijk trip!!

• 03 Augustus 2014 - 00:13

Marga:

Gaaf Glenn dat je een haai hebt gevangen. Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen. De tijd gaat zeker snel, maar dat is ook een goed teken! xx

• 03 Augustus 2014 - 07:00

Kim:

Leuk voor in je aquarium: haaitje!! Veel plezier in Miami!

• 03 Augustus 2014 - 08:59

Ruud:

Hé Vanhovens, ik lees alleen maar eten bij de Italiaan! Weten jullie ook dat ze daar overheerlijke, grote, lappen vlees hebben? Ze noemen dat "steaks"! Maar goed, gezien jullie voorkeur voor de Italiaanse keuken volgt hier een tip van Flip Ruud: als je nou straks in New York bent, ga dan naar Eataly. Ga naar binnen, sla alle pasta's en pizza's over, halverwege de winkel aan de rechterkant zit een buffet en daar kun je een broodje ribeye kopen. Dit mag je niet missen. Het adres is 200 5th Avenue.
    Eet smakelijk!

• 03 Augustus 2014 - 09:03

Ginny:

Wat een stoere neef heb ik! Die vangt gewoon een haai!

• 03 Augustus 2014 - 09:03

Agnes:

Wat gaaf toch weer allemaal,en wat een super hotel tja daar hou ik het wel een paar weken vol :D nu straks naar Miami wat zullen jullie daar ook genieten ,nou geniet er maar lekker van nog want het gaat hard zat veel liefs van ons 3tjes xx P.S wat zijn jullie toch allemaal lekker bruin heerlijkkkkkkkkkk

• 03 Augustus 2014 - 09:05

Ginny:

Er ging wat fout geloof ik, de helft van mijn reactie staat er niet op dus bij deze de rest.
    Jammer dat de tijd zo snel gaat. Nog meer genieten dus zou ik zeggen! Een goede reis naar Miami en heel veel plezier daar! xx

• 03 Augustus 2014 - 13:51

Els:

Ik heb het adres opgeschreven Ruud, we gaan er zeker heen. Eerst nog even een voetbalwedstrijd bekijken in Miami, samen met 80.000 anderen en dan de eerste avond eten we daar!!

• 03 Augustus 2014 - 23:19

Angelina:

Hey allemaal,

Wat een luxe daar zeg...supermooi hotel. Ff lekker bijkomen van alle indrukken!!!!
    Die Glenn en zn vis....eh haai vangen. Toppertje.
    Hoe vinden jullie trouwens de amerikaanse ontbijtjes?????
    Pancakes, scrambled eggs, French toast etc.
    Hoor het wel. Ben weer benieuwd naar de rest vd reis.
    Kus uit Holland.X