Dag 2 New York, 6 augustus 2014 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Els Vanhove - WaarBenJij.nu Dag 2 New York, 6 augustus 2014 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Els Vanhove - WaarBenJij.nu

Dag 2 New York, 6 augustus 2014

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen hebben we als eerste een New York Pass aangeschaft voor 3 dagen. Daarmee kunnen we in ieder geval alle dingen doen en zien die we willen en misschien nog wel meer.
Daar ik op stap ben met 3 sportfanaten stond het Yankee Stadium als eerste op het programma. We gaan alles met de metro of lopend doen maar de metro werkt echt geweldig.
Bij het stadion aangekomen konden we de tour pas doen op vrijdag, dus dat hadden we meteen vastgelegd. En voor vanavond hadden we kaartjes gekocht voor de baseball wedstrijd tegen Detroit Tigers die om 19.05 uur begon. Apart tijdstip trouwens.

We zijn vervolgens met de metro verder gegaan naar het Vrijheidsbeeld. Met de boot werden we naar het eiland gebracht maar eigenlijk hadden we het beste uitzicht vanaf de boot. Gelukkig stonden wij aan de goede kant, dus prima voor de foto's. Het beeld leek in onze beleving toch wel wat groter, maar niettemin indrukwekkend. We konden het beeld niet in want dat hadden we twee weken van tevoren al moeten boeken.
Vervolgens zijn we met de boot verder gegaan naar Ellis Island. Ook hier zijn we op de boot gebleven, het was enorm druk op het eiland en we moesten toch weer op tijd zijn voor de wedstrijd.

We zijn nog even langs het Memorial gelopen om te kijken of we moesten reserveren voor de memorial tour maar die is er niet meer. Morgen gaan we terug naar deze indrukwekkende plaats om alles eens goed in ons op te nemen en het Memorial te kunnen bekijken.

We hebben daar vlakbij gegeten en zijn vervolgens om 6 uur de metro weer ingestapt. Raymond had wat problemen met zijn metrokaartje. Wij waren al door het hek, dus dan maar de ongebruikelijk ingang genomen. Dit was gelukkig een metrostation zonder toezicht.
En geloof het of niet, ik wist niet dat het kon maar we stonden met de metro in de file??????
We hebben er bijna een uur over gedaan en we liepen om 7 uur nog buiten toen het volkslied gespeeld werd. Na een lange klim, hier was geen roltrap, zaten we eindelijk om 19.15 uur in het stadion. De Tigers stonden toen al met 1-0 voor. 9 Innings duurt zo'n wedstrijd, we hadden geen idee dat het eigenlijk heel saai kon zijn. Pas na de 6e inning gebeurde er wat, waren er honken bezet en hebben we nog 2 homeruns gezien. En uiteindelijk werd het dus gewoon een hele leuk wedstrijd waar zelfs wij enthousiast van werden. Die Amerikanen vinden overigens alles geweldig. De New York Yankees wonnen met 5-1, dus het publiek was ook weer tevreden en de jongens ook.
Met de metro zijn we weer terug naar huis gegaan en na een lange dag stapten we om 23.30 uur weer ons hotel binnen.

Nog even een verslag maken, foto's erop zetten en douchen en dan heerlijk ons bedje in.

• 07 Augustus 2014 - 07:48

Ginny:

Wat een super dag weer. Jullie benutten in ieder geval elke minuut. Mooie foto's ook. Veel plezier nog de laatste dagen, er is nog genoeg te zien/doen! xx

• 07 Augustus 2014 - 15:07

Els Vanhove:

Hoi zus, genieten doen we zeker ban elke minuut. We waren wel heel moe gisteren dus zijn nu ook pas net klaar. We hebben nog een paar mooie dagen te gaan, kan niet kiezen wat we allemaal moeten gaan doen. Vandaag gaan we in ieder geval naar het Empire State Building en het Memorial, verder hebben we nog geen plannen. Eerst maar eens even gaan ontbijten. Jullie een fijne dag daar!! xx van ons allemaal!!

• 07 Augustus 2014 - 16:46

Marga:

Wat doen jullie veel, straks hebben jullie vakantie nodig om bij te komen! Fijn dat jullie zo genieten. De foto's zijn ontzettend leuk, mede omdat je heel veel herkent. Jammer dat de tijd zo snel gaat. Nog veel plezier de komende dagen xx

• 07 Augustus 2014 - 19:48

Els:

Dat hebben we zeker weer nodig, haha. We rusten uit in de metro!!xx

• 07 Augustus 2014 - 21:32

Angelina En Vince:

Leuk om alles nu zo in het echt te zien en onwijs gaaf om zo n honkbalwedstrijd mee te maken! Nog veel plezier allemaal In NY. Groetjes van vince en van de rest vd familie

• 08 Augustus 2014 - 03:09

Els Vanhove:

Hoi Angelina, het is hier echt geweldig. De tijd gaat nu wel heel snel, maar dat is een goed teken. Geef Vince maar een knuffel, ik weet dat hij ons mist. Met name mij natuurlijk en tot gauw! xx