Dag 1 en 2, 16 en 17 augustus 2018, Jakarta - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Els Vanhove - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2, 16 en 17 augustus 2018, Jakarta - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Els Vanhove - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2, 16 en 17 augustus 2018, Jakarta

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

17 Augustus 2018 | Indonesië, Jakarta Pusat

Vandaag is het dan eindelijk zover!! De taxi is keurig op tijd en omdat de scholen nog niet begonnen zijn, zijn we al voor 9.00 uur op Schiphol. Koffers afgeven en de douane ging ook razendsnel, tijd voor een heerlijk ontbijtje.

Daarna nog even de nodige parfum en aftershave inslaan en dan moeten we ons toch echt opmaken voor een lange vlucht.

We zouden om 12.05 met Garuda vertrekken maar om onverklaarbare reden werd dit meer dan een uur later. Alsof we nog niet lang genoeg in het vliegtuig moesten zitten. Maar goed, de vlucht en de verzorging was prima en om half 8 in de ochtend, voor jullie half 3 ’s nachts zijn we dan geland.

Ook hier verliep de douane en de koffers voorspoedig totdat één van mijn medepassagiers bedacht had dat je het ingevulde formuliertje uit het vliegtuig best weg kon gooien. Dus toch nog enige vertraging, maar uiteindelijk konden we naar buiten waar onze gids Rudi, hoe kan het ook anders (Rudi, altijd onze reisleider), ons op stond te wachten.

Toch wel enigszins vermoeid en met de gedachte dat we lekker naar ons hotel konden had onze reisleider iets anders op z’n briefje staan. We gingen nog even Jakarta in omdat we toch nog niet naar het hotel konden.

Dan maar even een bezoekje aan Sunda Kalapa, de oude haven van Jakarta. Sunda Kalapa is de plaats waar Jakarta later uit ontstond.

We hebben ook nog even een bezoekje gebracht aan de Engelse Brug. Jammer dat deze niet meer wordt onderhouden. Gezellig op een pleintje even wat eten en dan toch echt naar het hotel. Ook niet geheel eenvoudig, Rudi was nog nooit in dit hotel geweest, dus we hebben een groot deel van Jakarta kunnen zien. Ook weer niet alles want we konden onze ogen niet meer open houden.

Na veel omzwervingen kwamen we bij ons Guest House Hester Basoeki, wat een lieve mensen. Alles wordt voor je geregeld, een lekker drankje stond voor ons klaar. Na een paar uurtjes kwamen ze thee met vers gebakken pisang goreng brengen, om te smullen. Glenn en Raymond wilden nog even naar de kapper, want die hebben we in Nederland niet. We hebben ook nog even gebruik gemaakt van het zwembad en heerlijk gegeten van de voor ons klaar gemaakte maaltijd.

En dan toch echt ons mandje in, want het was een vreselijk lange, maar heerlijke dag.  Morgen vroeg weer op en dan staat Bogor op het programma!

• 17 Augustus 2018 - 13:32

Jan:

Leuk om de eerste sfeerbeelden te lezen en te zien. Selamat tidur.
    Jan

• 17 Augustus 2018 - 13:57

Ginny:

Sorry, de helft van mijn reactie is weggevallen en ik kan het niet wijzigen. Hierbij dus nogmaal.
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En wat gaat Glenn dan eten? Spaghetti :)!
    Voor nu welterusten en ga morgen lekker genieten van de mooie botanische tuin in Bogor!

• 17 Augustus 2018 - 14:33

Marian Erkelens:

Hele fijne vakantie. Geniet ervan.
    We gaan het volgen.

• 17 Augustus 2018 - 17:38

Marga:

Wat zullen jullie lekker slapen.