Dag 11 en 12, 26 en 27 augustus, Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Els Vanhove - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12, 26 en 27 augustus, Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Els Vanhove - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12, 26 en 27 augustus, Ubud

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

27 Augustus 2018 | Indonesië, Ubud

Gisterochtend zijn we weer vroeg opgestaan. Het wekkertje ging om 5.15 en om 6 uur zaten we aan tafel. Half 7 in de auto, voor de thuisblijvers half 2 ’s nachts., en richting vliegveld.

Inchecken, koffers afgeven, een half uurtje wachten en het vliegtuig in. Dat gaat lekker snel. We vertrokken zelfs 5 minuten eerder.

Op Bali, een uurtje meer tijdsverschil, werden we opgewacht door de gids van Panorama Tours. Meteen even doorgegeven dat we niet gingen fietsen maar op eigen gelegenheid naar Monkey Forrest gingen. Gids helemaal van de leg en in de war, maar klant is koning.

Maar wat een verschil met Java! Hier is 95% hindoe, dus je ziet totaal andere mensen dan op Java. Zoveel schoner op de meeste plekken, gewoon allemaal wat luxer. Hier herken ik papa en oma in bijna niemand meer.

We hebben voor de lunch een kleine tussenstop gemaakt en daarna weer verder. Ook nog heel even gestopt bij een houtsnijdersbedrijf. Daar hadden ze mooie spullen, handgemaakt, maar hier zie je de commercie die we op Java niet of nauwelijks hebben gezien.

Op weg naar onze cottage zijn we ook nog gestopt bij de watertempel Tampak Siring. Hier reinigen de mensen zichzelf en toevallig stonden ze vandaag in een aantal rijen dik in het water. Een mooi ritueel om te zien.

De rest van de middag hebben we bij onze cottage doorgebracht, wat overigens weer helemaal prima is. Voor de avond maaltijd hebben we de pizzaboer laten komen, haha!

Vanmorgen zijn we na het ontbijt vertrokken naar Monkey Forrest, een kleine wandeling vanaf onze cottage. Ik heb een beetje de Apenheul in gedachten, maar het is net even wat anders. De apen hebben hier zoveel meer vrijheid, er staan zelfs niet echt hekken om het park. En als ze er staan hebben ze de mogelijkheid om eruit te gaan. Ze hebben maar 1 soort aap, daar lopen er 750 van rond, en na zo’n twee uurtjes wandelen zijn we het dorpje ingelopen. Lekker op markt geweest, Glenn heeft zijn houten bordjes en bakjes kunnen kopen, en om 14.00 uur waren we bij de cottage. Daar hebben we even een heerlijke duik genomen en vervolgens hebben Raymond en ik ons laten verwennen met een pedicure en manicure. Ik had er zelf geen zin in om te doen, ik heb tenslotte ook vakantie! Wat een verwennerij!

Straks nog even het dorp in voor een maaltijd en dan zit de dag er alweer op. We genieten nog steeds volop en zijn nu op onszelf aangewezen. Dat is ook weer heerlijk!

• 27 Augustus 2018 - 12:08

Marga:

Ziet er goed uit. Lekker genieten met zijn 4-tjes! Groetjes van Pauline

• 28 Augustus 2018 - 08:28

Jordy:

Jullie voelden je vast helemaal thuis tussen de aapjes

• 28 Augustus 2018 - 08:29

Jordy:

Nee hoor grapje. Heel cool! Geniet ervan!

• 28 Augustus 2018 - 17:43

Jan:

O dat ziet er wel heel chill uit in jullie cottage. En die apen zijn link he? Ze jatten van alles.
    Komen jullie een beetje bij van Java of gaan jullie hier ook veel doen?
    Veel plezier op Bali, groet, jan

• 29 Augustus 2018 - 02:46

Els Vanhove:

Haha Jor, helemaal geweldig die aapjes. En inderdaad we voelden ons thuis. Miste er wel 1!!

Jan, we komen lekker bij zo. En de komende dagen doen we helemaal niets, tenzij we zelf nog iets bedenken. Heerlijk genieten van Bali!