Dag 8, 23 augustu, Semarang - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van Els Vanhove - WaarBenJij.nu Dag 8, 23 augustu, Semarang - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van Els Vanhove - WaarBenJij.nu

Dag 8, 23 augustu, Semarang

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

23 Augustus 2018 | Indonesië, Borobudur

Vanmorgen konden we uitslapen, niet dat we heel veel hebben geslapen. De mannen hebben vannacht om 2 uur naar Ajax gekeken, echte fans hoor. Ik ben maar in mijn bed gebleven, niet dat ik geslapen heb, want daar was ik te zenuwachtig voor. Uiteindelijk rolden de heren met een 3-1 winst om 4 uur het bed weer in, en om half 5 begon het gebedszang weer. Dus heel weinig slaap gehad.

Na het ontbijt vertrokken we naar de erebegraafplaats Kalibanteng waar Opa Siemons en tante Corry begraven liggen. We werden hartelijk ontvangen en de lieve man is direct op pad gegaan om 2 bloemstukjes te regelen. Er zijn 6 soorten grafstenen, mannen, vrouwen, joden, boeddhisten, moslims en een steen voor een massagraf. Jongens en meisjes hebben een kleinere steen.

Ondertussen hebben we opa en tante Corry in het register opgezocht en ons ingeschreven in het bezoekersregister.

De begraafplaats is werkelijk keurig onderhouden en alles ademt rust en respect uit.

Nadat de bloemstukjes waren gearriveerd werden we naar de twee graven gebracht. Het is toch weer een aparte ervaring om bij twee graven van familieleden te staan waar je meisjesnaam opstaat en ik ze nooit heb gekend.

Nadat we even hebben stilgestaan en onze eigen gedachtes hun gang lieten gaan, hebben we nog een korte wandeling over de begraafplaats gemaakt.

We hebben onze reis vervolgd, op weg naar Borobudur waar we 1 nacht zullen blijven. De autorit duurde ongeveer 3 uurtjes, prachtige omgeving weer, leuke dorpjes gezien. Je merkt duidelijk het verschil met Jakarta en Bandung. Het is allemaal wat netter, betere huizen en veel meer ruimte.  Rond 2 uur kwamen we aan bij  het guesthouse Rumah Dharma . En wat voor één. Helemaal inde boeddhistische stijl, geweldig gewoon. Weg van alle drukte van de laatste dagen, heerlijk in de bossen.

Glenn en Raymond hebben een fietstochtje gemaakt, Dean en ik zijn bij onze “tempel” gebleven om heerlijk bij te komen.

Vanavond gaan we heerlijk eten hier en we zullen vast nog wel een kaartje leggen!

• 23 Augustus 2018 - 11:11

Marga Siemons:

Mooi zus, toch bijzonder om dat te zien.

• 23 Augustus 2018 - 11:12

Els Vanhove:

Ja Mar, dat was het zeker!

• 23 Augustus 2018 - 15:22

Arno Siemons:

Zo mooi beschreven Els. XX

• 24 Augustus 2018 - 20:25

Jan:

Hey Els,

Sorry voor de late reactie, ik loop wat achter, wat mooi beschreven en mooie foto's. Indrukwekkend he, de graven?

En Rumah Dharma ziet er goed uit zeg. Geniet vd ontspanning en rust.