Dag 6 en 7, 21-22 augustus, Wonosobo en Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Els Vanhove - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7, 21-22 augustus, Wonosobo en Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Els Vanhove - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7, 21-22 augustus, Wonosobo en Semarang

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Els

22 Augustus 2018 | Indonesië, Semarang

Gisteren zijn we om half 9 met de trein vertrokken uit Bandung op weg naar Wonosobo.

Een reis van 5 uur  en bij Kroya moesten we eruit. We hadden geen idee hoe zo’n reis verloopt, we zijn alleen de trein in Nederland gewend. Nu dat was dus niet te vergelijken  Ik vraag me af of we ooit sneller zijn gegaan dan 50 km. per uur en toen begrepen we ook waarom het 5 uur ging duren.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op sommige plekken ook wel heel blij was dat ie maar stapvoets ging want een vangrail hebben we daar niet.

Maar wat een prachtige tocht was dat. Rijstvelden, theevelden, bergen met daarop thee- rijst- en tabaksvelden, alles hebben we gezien. Indonesië heeft echt een heel mooi landschap. Waar het in de grote steden een verschrikkelijke puinhoop is, zo mooi is het landschap.

Uiteindelijk kwamen we aan in Kroya waar ons nog een 5 uur durende autorit wachtte. Mooie landschappen en ook dwars door de bergen. Verschrikkelijk stijl af en toe maar we hebben een goede chauffeur die geen enkel risico neemt. Want op de wegen zie je ook maar af en toe een stukje vangrail.

Aangekomen in het hotel, even lekker douchen, een hapje eten en door met het avondritueel. Yahtzee en hartenjagen.

Vandaag zijn we na een prima ontbijt weer de auto in gestapt en de bergen in op weg naar het Dieng Plateau. Eerst even wat oude tempels bekijken,  maar dat haalt het niet bij wat we nog gaan zien heb ik begrepen. En daarna naar boven naar de Sikidang Krater. Prachtig om te zien, ik heb het nog nooit eerder gezien, maar wat een verschrikkelijke lucht komt daar vanaf zeg. We kregen allemaal een mondkapje, nog gauw even wat parfum aan de binnenkant gespoten (trucje van de vakvrouw). Maar we hadden de hele fles leeg kunnen spuiten, het had niet geholpen.

Wat een mooi natuurfenomeen is dit, dat moet je ondanks de lucht toch echt gezien hebben. En dit was nog niet eens de grootste krater. We hebben wel bedacht dat 1 krater wel genoeg is voor deze reis.

Op weg naar beneden hebben we nog een tussenstop gemaakt bij het Telaga Warna meer, waar je prachtige kleuren in het water kunt zien. Helaas stond er te weinig water in het meer en was er weinig zonlicht, waardoor de kleuren niet heel bijzonder waren.

Daarna zijn  we op weg gegaan naar Semarang, waar we 1 nachtje blijven.

• 22 Augustus 2018 - 14:39

Arno Siemons:

Mietje. Jij moet met al die voeten in je leven toch wel wat gewend zijn? :) :)

• 22 Augustus 2018 - 14:53

Ela:

Whaha meestal helpt parfum wel maar hier hielp niets tegen. Heb nog nooit zoiets geroken, gelukkig!

• 22 Augustus 2018 - 15:57

Ginny:

Haha Arno!

Wat leuk Els, wij hebben een aantal dezelfde foto’s maar dan van 6 jaar geleden! Ik kan me de stank nog herinneren, wat een lucht!
    Mooie foto’s en zo te zien prachtig weer. Welterusten voor nu en voor morgen weer heel wat moois!

• 22 Augustus 2018 - 22:24

Tante Patty:

Geweldig die afwisseling van schoonheid naar stank. De foto's zijn mooi Els en geven ook n mooi beeld hoe jullie de dag door brengen, alleen heb ik nog geen bord nassi met die dunne sate's gezien. En morgen naar Semarang , zo mooi , geniet er van.. Goede reis en liefs voor jullie viertjes.

• 23 Augustus 2018 - 11:11

Els Vanhove:

Ze komen eraan tante Patty!

• 26 Augustus 2018 - 09:15

Corry Siemons:

Lieve Els en Raymond, wat fijn dat jullie het met ons delen en wat veel mooie
    dingen en vooral de natuur.liefs tante Corry En oom ton

• 26 Augustus 2018 - 09:49

Els Vanhove:

Hallo tante Corry en oom Ton, ik weet niet of oom Ton zich nog wat van het huis heeft kunnen herinneren. Maar het zal voor hem vast bijzonder zijn om deze foto's weer te zien.
    We maken inderdaad veel mooie dingen mee. Nu zijn we op Bali en kunnen we het wat rustiger aan doen.

Liefs Els en de mannen

• 28 Augustus 2018 - 20:53

Corry Siemons:

Hallo lieverds, wat heerlijk om jullie verslag te lezen.
    Oom Ton herkende het huis zijn thuis vroeger.
    Jullie maken de reis van jullie leven , dit doe je een keer.
    Wat fijn om dit mee te maken. Liefs tante Corry